nog lekker zomers - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Liesbeth en Frank - WaarBenJij.nu nog lekker zomers - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Liesbeth en Frank - WaarBenJij.nu

nog lekker zomers

Door: Liesbeth en Frank

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth en Frank

28 December 2009 | Nederland, Amsterdam

Dit weekend (8 augustus) lopen we van Laren naar Zelhem. We passeren de magische grens en lopen het 2e deel van het Pieterpad op (de routebeschrijving is in 2 delen onderverdeeld, het eerste deel eindigt bij Vorden). Het weer is prachtig, we lopen in korte broek en t-shirt. Nadat we het Twentekanaal zijn over gestoken en daar aan de oever onze boterhammen hebben opgepeuzeld, slaan we even van het pad af. Een kleine omweg leidt ons namelijk naar de Staringkoepel, een theekoepel op een rivierduintje. Deze is gebouwd in 1850 in opdracht van de dochter van de dichter A.C.W. Staring. Om hier te komen moeten we met een trekpontje de Berkel oversteken. Het is een prachtige plek. Verder gaan we, nu weer meer door het bos. Vanochtend waren het weilanden waar we door liepen. Als we langs landgoed Het Enzerinck lopen zijn we er bijna (denken we), want dit herkennen we van de vorige keer dat we in Vorden overnachtten. Maar we willen natuurlijk wel het hele Pieterpad lopen en dus volgen we braaf het teken. Dat leidt ons weer verder weg van de camping en langs een tafeltje waar we tegen achterlaten van een halve euro een courgette-uit-eigen-tuin kunnen meenemen. En daar was dan eindelijk Camping ’t Daske, waar we de luxe blokhut hadden gereserveerd. Heerlijk! Het is een kleine camping, met een ‘normale’ blokhut en een ‘ luxe’ uitvoering (met een koelkast en een aparte zitruimte met een eettafel). Hier genoten we wederom van een heerlijk diner (met dank aan chefkok Frank) en een rustige nacht.

Zondag liepen we door Vorden en passeerden kasteel Vorden, waar het een drukte van belang was, vanwege een of ander hippisch spektakel. Na enige tijd wandelen werd het tijd voor een kopje koffie. Dat kon gelukkig in het gehucht Linde, waar het "Proathuus" in onze behoefte voorzag. Ondertussen zijn we de Achterhoek binnen gewandeld. We vinden het hier erg mooi, een afwisseling van stukken bos en weilanden en mooie oude ‘boerderijen’. Het is lekker rustig hier, waarschijnlijk omdat er geen hond woont. Na een stuk bos komen we een stel met een lege huifkar tegen waarvan de paarden even mogen uitrusten. Ze hadden net 20 man ergens afgeleverd. Na ongeveer 16 kilometer wandelen we Zelhem in, waar onze auto staat, en zit dit deel van Het Pad er weer op. Volgens de Pieterpadbijbel is Zelhem het laatste esdorp dat we tegenkomen.